Siirry sisältöön

Blogi

Asiakkaan maksukyvyn seuranta – Miten ja miksi seuraat asiakkaasi maksukykyä?

    Maksaako asiakas laskunsa ajallaan? Tähän tulee jokaisen yrittäjän tietää vastaus, mieluiten jokaisen asiakkaan kohdalla erikseen. Toistuvat viivästykset laskujen maksuissa voivat olla merkki asiakkaasi taloudellisista vaikeuksista tai lähenevästä kassakriisistä. Viivästymiset suorituksissa vaikuttavat suoraan sinun yrityksen toimintaan ja luovat epävarmuutta taloudelliseen tilanteeseesi. Avainasemassa on luotettavan asiakassuhteen luominen, jokaisen asiakkaan maksukyvyn tunteminen ja aktiivinen seuranta.  …
Lue lisää


Worst Case – Yrityksen kannalta

Mikä on yksi yrityksien suurimmista virheistä laskutuksessa ja miten virhe korjataan?     Worst Case yrityksen laskutuksen kannalta on laskutuksen epäonnistunut ajoittaminen: laskuja ei ehditä tai osata tehdä oikea-aikaisesti. Ne saatetaan lähettää myöhässä tai jättää kokonaan lähettämättä. Laskujen oikea-aikainen luonti ja lähetys vähentävät yrityksen oman talouden ongelmia ja jopa estävät mahdollisia kassakriisejä. Tämä ongelma voidaan…
Lue lisää


Myyntisaatavien kiertonopeus – miksi kaikkien yritysten tulee kiinnittää siihen huomiota?

  Myyntisaatavien kiertonopeus on yrityksen liiketoiminnan kannalta tärkeä tunnusluku. Luku kertoo ajasta, joka kuluu myyntilaskun tekemisestä siihen, kun saatavat ovat yrityksen tilillä. Saatavien oikea-aikainen vastaanotto vakauttaa kassaa ja antaa mahdollisuuden tehostaa omaa liiketoimintaa. Kun kiertonopeus on optimaalinen, vältät omaan maksuvalmiuteesi liittyvät ongelmatilanteet. Kiertonopeuteen pystyy vaikuttamaan tässä blogikirjoituksessa esitetyillä yksinkertaisilla toimilla tehokkaasti. Tärkeimmät keinot vaikuttaa kiertonopeuteen…
Lue lisää


Onnistunut laskutus – Mitä se on?

Yrittäjä tai laskutuksesta vastaava: lue tämä kirjoitus! Saat tietoa siitä, millainen laskutusprosessi on onnistunut kokemus sinulle ja asiakkaallesi. Yrityksen onnistunut laskutus on toimivan ja kasvavan liiketoiminnan tärkein myynnin jälkeinen prosessi – Ilman toimivaa laskutusta yritys ei elä. Tiesithän, että laskutus voi olla myös positiivisen erottautumisen keino. Blogin lopussa muistilista, jolla voit tarkistaa onko yrityksesi palveluprosessi…
Lue lisää